pisanie

Czy każdy może zostać copywriterem?

Copywriting to dzisiaj zajęcie zarobkowe, którym zajmują się ludzie niemal w każdym wieku, mający różne wykształcenie i posiadający różny dorobek zawodowy. Pisanie tekstów reklamowych oraz artykułów przeznaczonych do publikacji w Internecie stało się dla niektórych podstawowym źródłem utrzymania lub tylko sposobem na dorobienie do pensji czy kieszonkowego.

Przeciętny copywriter stawia swoje pierwsze kroki w tym zawodzie najczęściej na portalach łączących zleceniobiorców i zleceniodawców. To tam najłatwiej jest zdobyć zlecenie, mając jednocześnie pewność otrzymania wynagrodzenia za wykonaną pracę. Tworzenie treści za pośrednictwem portali nie jest może zbyt opłacalne, gdyż obowiązują na nich dość niskie stawki, jednak umożliwia nauczenia się zasad panujących na rynku i poznania wymagań zleceniodawców. Już na tym etapie okazuje się, czy dana osoba ma dryg do pisania i czy ma szansę zostać wziętym copywriterem. Niestety na sukces mogą liczyć tylko niektórzy. Dobry copywriter musi bowiem nie tylko umieć pisać poprawną polszczyzną. W zakresie jego umiejętności powinny znajdować się także: lekkie pióro, umiejętność pisania ciekawych i unikalnych tekstów, szybkość i łatwość pisania na każdy temat, zdolność do szybkiego wyszukiwania informacji, znajomość zasad SEO i tworzenia reklam. Trudno posiadać te wszystkie kwalifikacje już na początku kariery w zawodzie copywritera, gdyż większość z nich wymaga doświadczenia i wprawy. Zawód ten wymaga ponadto nieustannego dokształcania się oraz poświęcania czasu na czytanie w celu doskonalenia stylu i umiejętności językowych. Należy także pamiętać, że pisanie jest procesem twórczym, który wymaga posiadania pewnych predyspozycji oraz dużych pokładów cierpliwości. Jeśli ktoś ich nie ma, nie może liczyć na dobre zlecenia i dobre zarobki. Tylko najlepsi podejmują stałą współpracę z poważnymi agencjami, zaś ci najbardziej zdolni otwierają z czasem swoje własne firmy. Wśród copywriterów jest niestety bardzo duża grupa pisarzy, którzy ze względu na brak odpowiednich kwalifikacji oferują wyłącznie pisanie tekstów niskiej jakości za najniższe na rynku stawki. Być może lepiej by było, gdyby uświadomili sobie, że nie każdy może być copywriterem i po prostu zmienili zawód?
———
Zdjęcie: Srividya Balayogi / flickr.com/photos/97824007@N05/
CC-License: CC-BY
Mod: trimed, resized

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *